Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 49
Like Tree15Likes

Wątek: Dietetycznie i nie tylko ;)

  1. #1
    wiedźma ;) Awatar Trida
    Dołączył
    21-03-2010
    Przegląda
    Szczecin
    Posty
    5,747
    Podziękował/a
    232
    Podziękowano 2,636 razy
    Siła reputacji
    107374192

    Domyślnie Dietetycznie i nie tylko ;)

    W porozumieniu z Panią Admin postanowiłyśmy stworzyć kącik dla osób, które starają się o szczupłą sylwetkę oraz o ogólną poprawę zdrowia.

    Jak wiadomo zakręty na dietetycznej drodze bywają ostre i nie zawsze wiadomo, co dalej. Tym bardziej, gdy dołącza się aktywność fizyczną do całego procesu odchudzania i zdrowego trybu życia.
    Jako technolog żywności, fizjolog i dietetyk z wykształcenia (i co najważniejsze - z zamiłowania ) postaram się pomóc w wyprowadzeniu diety na prostą lub po prostu doradzić w temacie.

    W poniższym wątku postaram się odpowiadać na Wasze pytania a w dziale umieszczać artykuły oraz wiadomości warte uwagi i poświęcenia wolnej chwili na przeczytanie (oczywiście postaram się dodawać mój komentarz do tego).
    W internecie jest wiele blogów czy stron tematycznych dlatego postaram się omawiać temat w bardziej 'naukowo-uczelniany' sposób.


    Info dla sceptyków ;)
    Skończyłam studia kierunkowe (Technologia żywności i żywienie człowieka), zrobiłam kilka kursów tematycznych.
    Od kilku lat analizuję jadłospisy oraz układam diety.
    Z aktywności fizycznej - chodzę na siłownie (3-5x w tyg), biegam, pływam, jeżdżę na rolkach (w dni nietreningowe cardio ;)). Trenowałam siatkówkę (6 lat), pływałam (3 lata), kick-boxing (2 lata).


    Zapraszam :)
    Radiana, AA66, Czarownica and 6 others like this.
    Moje posty są sumą MOICH doświadczeń, wiedzy, przemyśleń, etc. Może się to różnić od opinii, wiedzy, doświadczeń innych osób. Zastrzegam sobie prawo do pomyłek i zaznaczam, że cały czas dążę do poznania "prawdy" oraz zdobywam nową wiedzę, poznaję nowych ludzi, którzy pokazują mi nowe ścieżki a co za tym idzie - za jakiś czas mogę mieć inne zdanie / poglądy w danym temacie.
    Klikamy pomagamy Pomagaj online

  2. #2

    Dołączył
    20-09-2014
    Posty
    6
    Podziękował/a
    0
    Podziękowano 0 razy
    Siła reputacji
    1

    Domyślnie

    Zauważyłam, że dieta to nie wszystko, ale najbardziej trzeba kłaść nacisk na ćwiczenia! Kiedyś będąc tylko i wyłącznie na diecie straciłam 10kg, ale wszystko wróciło. Teraz za pomocą ćwiczeń i zdrowego odżywania stopniowo tracę na wadze, a przede wszystkim ubywa mi cm :) I to cieszy, bo już 8kg za mną i czuję się świetnie. Czasem mam małe przerwy w ćwiczeniach, ale kg nie wracają ;]

  3. #3
    wiedźma ;) Awatar Trida
    Dołączył
    21-03-2010
    Przegląda
    Szczecin
    Posty
    5,747
    Podziękował/a
    232
    Podziękowano 2,636 razy
    Siła reputacji
    107374192

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez patrychaa Zobacz posta
    Zauważyłam, że dieta to nie wszystko, ale najbardziej trzeba kłaść nacisk na ćwiczenia!
    No właśnie nie :)
    I powiem Ci to każda osoba 'fit'. Dieta to 70%. Są osoby, które uważają, ze to nawet 80% a 20% to ćwiczenia fizyczne.
    Oczywiście wszystko zależy od treningu.
    To, ze przebiegniesz dziennie 10km nie uprawnia Cię do zjedzenia 3 cheesów i dużej porcji frytek (też mam na myśli codziennie).
    Odstępstwa od diety przy regularnych treningów to ni strasznego.
    Poniżej wklejam foto dziewczyny, która eksperymentując na sobie pokazała różnicę - sam trening, trening z dietą, sama dieta.

    Jak dla mnie wymowne :)

    Trening i wysiłek fizyczny powinien być tak na prawdę uzupełnieniem diety a nie bazą w odchudzaniu.
    Siłownie, baseny, bieganie itd pomagają ujędrnić skórę itd to fakt. Ale nie pozbędziemy się niestety kilogramów na samym treningu. Tak samo nie będziemy 'seksy' wyglądać na samej diecie ;)

    (mam nadzieję, ze obrazek regulaminowy ;))

    Cytat Zamieszczone przez patrychaa Zobacz posta
    Czasem mam małe przerwy w ćwiczeniach, ale kg nie wracają ;]
    Bo trzymasz dietę ;)
    Moje posty są sumą MOICH doświadczeń, wiedzy, przemyśleń, etc. Może się to różnić od opinii, wiedzy, doświadczeń innych osób. Zastrzegam sobie prawo do pomyłek i zaznaczam, że cały czas dążę do poznania "prawdy" oraz zdobywam nową wiedzę, poznaję nowych ludzi, którzy pokazują mi nowe ścieżki a co za tym idzie - za jakiś czas mogę mieć inne zdanie / poglądy w danym temacie.
    Klikamy pomagamy Pomagaj online

  4. #4
    Awatar ivi123
    Dołączył
    14-04-2013
    Posty
    658
    Podziękował/a
    298
    Podziękowano 113 razy
    Siła reputacji
    66354851

    Domyślnie

    :) fajny temat

    to ja mam pytania:
    przy wzroście 162 mam 45kg wagi, nic nie robiłam, w sensie nie ćwiczyłam, nie spacerowałam... zero ruchu. W końcu stwierdziłam, ze tak być nie może, źle się czuję sama z sobą, bo jestem flaczkiem, tym bardziej, że nerwy robiły swoje i spadało do 40kg :(
    Zakupiłam stepper skrętny i od tygodnia ćwiczę. To, że minimum 30minut mam ćwiczyć to wiem, ale jaka dietka do tego, to już niestety nie wiem i stąd pytanko i prośba jaką dietke stosować :)
    W sumie to przyznaje się, że dałam czadu na początku 2x dziennie po 30minut, codziennie... może przesadzam, nie wiem...

    bedę wdzięczna za rady

  5. #5
    wiedźma ;) Awatar Trida
    Dołączył
    21-03-2010
    Przegląda
    Szczecin
    Posty
    5,747
    Podziękował/a
    232
    Podziękowano 2,636 razy
    Siła reputacji
    107374192

    Domyślnie

    Możesz wysłać mi foto tego czegoś w pw ;)?
    2x dziennie to zdecydowanie za dużo na początek...
    Określ pierw swój cel (chyba nie chcesz już chudnąć ;)) - domyślam się, ze 'lepsze ciało', ile chcesz przytyć, jaki masz tryb życia (studia, ile i co ćwiczysz itd) i ile kcal mniej więcej zjadasz dziennie .

    Bo sztywna dieta w Twoim przypadku będzie ciężka do zrobienia i niekoniecznie z efektami. Dużo węglowodanów i tłuszczy. Ale to jak uzyskam odpowiedzi hehe :)
    Moje posty są sumą MOICH doświadczeń, wiedzy, przemyśleń, etc. Może się to różnić od opinii, wiedzy, doświadczeń innych osób. Zastrzegam sobie prawo do pomyłek i zaznaczam, że cały czas dążę do poznania "prawdy" oraz zdobywam nową wiedzę, poznaję nowych ludzi, którzy pokazują mi nowe ścieżki a co za tym idzie - za jakiś czas mogę mieć inne zdanie / poglądy w danym temacie.
    Klikamy pomagamy Pomagaj online

  6. #6
    adora
    Guest

    Domyślnie

    Ja cwicze z obciazeniem w domu, bo na silownie nie mam czasu. Znajomy rozpisal mi diete : 150g wegli, 50g tluszczu i 100g bialka. Mialam straszne zatwardzenia po niej. Zmniejszylam wegle i bialko a dodalam tluszczu i przeszlo. Czy bialko moze zatykac? Poza tym zastanawialam sie czy 100g bialka to nie za duzo. Mam 168 wzrostu i waze 56 kg. Jestem szczupla i chce te wage utrzymac. Jakie proporcje bylyby dobre dla mnie?
    Ostatnio edytowane przez adora ; 23-02-2015 o 15:39

  7. #7
    wiedźma ;) Awatar Trida
    Dołączył
    21-03-2010
    Przegląda
    Szczecin
    Posty
    5,747
    Podziękował/a
    232
    Podziękowano 2,636 razy
    Siła reputacji
    107374192

    Domyślnie

    O_O kto Ci to układał?
    80g białka to jest wystarczająca wystarczalność dla Ciebie.
    120-150g węgli i tłuszcz 60g wg mnie i powinno być ok.
    Moje posty są sumą MOICH doświadczeń, wiedzy, przemyśleń, etc. Może się to różnić od opinii, wiedzy, doświadczeń innych osób. Zastrzegam sobie prawo do pomyłek i zaznaczam, że cały czas dążę do poznania "prawdy" oraz zdobywam nową wiedzę, poznaję nowych ludzi, którzy pokazują mi nowe ścieżki a co za tym idzie - za jakiś czas mogę mieć inne zdanie / poglądy w danym temacie.
    Klikamy pomagamy Pomagaj online

  8. Użytkownicy którzy podziękowali Trida za ten post:


  9. #8
    adora
    Guest

    Domyślnie

    Trida dziekuje. Trener osobisty mi to ukladal. Mowilam mu, ze chyba za duzo bialka to mi powiedzial, ze wcale nie.
    Zauwazylam, ze jak cwicze ok 1h to potem czuje sie super, mam dobry humor i mase energii ale jak tylko trening jest dluzszy niz 1;15 to jest ze mna zle, czuje sie padnieta i nic mi sie nie chce.
    Ostatnio edytowane przez adora ; 25-02-2015 o 13:23

  10. #9
    wiedźma ;) Awatar Trida
    Dołączył
    21-03-2010
    Przegląda
    Szczecin
    Posty
    5,747
    Podziękował/a
    232
    Podziękowano 2,636 razy
    Siła reputacji
    107374192

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adora Zobacz posta
    Trida dziekuje. Trener osobisty mi to ukladal. Mowilam mu, ze chyba za duzo bialka to mi powiedzial, ze wcale nie.
    Proszę bardzo ;)
    Powiem Ci, ze mi kiedyś też 'trener osobisty' polecił za dużo białka i mój organizm tak reagował, że szło w tłuszcz a nie w mięśnie, bo nie nadążało się metabolizować... A za dietę i trening zapłaciłam wtedy spore pieniążki (moja wiedza była zdecydowanie mniejsza niż teraz)
    Cytat Zamieszczone przez adora Zobacz posta
    Zauwazylam, ze jak cwicze ok 1h to potem czuje sie super, mam dobry humor i mase energii ale jak tylko trening jest dluzszy niz 1;15 to jest ze mna zle, czuje sie padnieta i nic mi sie nie chce.
    Bo się zaczynają całkiem inne przemiany w organizmie.
    A napisz mi proszę, jak wygląda Twój trening (np 20 min cardio, 40 min siłowka etc)
    Moje posty są sumą MOICH doświadczeń, wiedzy, przemyśleń, etc. Może się to różnić od opinii, wiedzy, doświadczeń innych osób. Zastrzegam sobie prawo do pomyłek i zaznaczam, że cały czas dążę do poznania "prawdy" oraz zdobywam nową wiedzę, poznaję nowych ludzi, którzy pokazują mi nowe ścieżki a co za tym idzie - za jakiś czas mogę mieć inne zdanie / poglądy w danym temacie.
    Klikamy pomagamy Pomagaj online

  11. #10
    adora
    Guest

    Domyślnie

    Cwicze w domu wiec nie mam pola do popisu. Rozgrzewka trwa 10 minut i jest intensywna (pajacyki, mountain climber, burpees, przysiady, podskoki, pompki) potem 40 minut treningu silowego, obwodowego i 5-10 minut rozciagania. Taki trening mnie nie zamecza. Robie 3 serie.
    Wczesniej byly 3 serie po 15 powt, nastepnie 2 serie przy zmniejszonym ciezarze po 25 powt a na koniec 2 serie po 6 powtorzen z 3 kg dodatkowym obciazeniem na reke. No wtedy byla tragedia. Dodam, ze wcale nie zauwazylam lepszych efektow niz po krotkim treningu. Wrecz przeciwnie. Do tego kombinowalam aby nie cwiczyc.
    Ostatnio edytowane przez adora ; 25-02-2015 o 18:47

Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni

Podobne wątki

  1. co noc sni mi się tylko on
    Przez MARIOLKA1 w dziale Archiwum snów
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-09-2010, 21:08
  2. Sen o wakacjach i nie tylko.
    Przez Wrath w dziale Archiwum snów
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-07-2010, 12:07
  3. tylko dwa dni
    Przez manika w dziale Archiwum snów
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-07-2009, 21:40
  4. śnię ciągle tylko o nim...
    Przez monanapalona w dziale Archiwum snów
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 18-07-2008, 07:56

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265