Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18
Like Tree14Likes

Wątek: Trening dla początkującego

  1. #1
    Awatar Kobalt60
    Dołączył
    13-11-2012
    Przegląda
    się w lustrze
    Posty
    1,860
    Wpisów
    13
    Podziękował/a
    42
    Podziękowano 213 razy
    Siła reputacji
    36424260

    Domyślnie Trening dla początkującego

    Odzyskane z czeluści internetu (Serdeczne podziękowania dla PannyDorotki:) ) i lekko zmodyfikowane

    Trening dla osoby, która nie wie od czego zacząć przygodę z magią.

    Na początku do opanowania jest:

    1. Wytrzymanie leząc bez ruchu, pokonując wszystkie pragnienia podrapania się, czy przewrócenia na drugi bok. Dla osób zajmujących się medytacją brzmi to jak banał. Może i jest to banał, ale najpierw trzeba to opanować.

    Znajdźcie wygodną pozycję, zamknijcie oczy i skupcie się na swoim ciele. Obserwujcie je. Nie pozwólcie myślom zbytnio błądzić, bo nie o to chodzi. Ciekawe ilu zaśnie. Na początek ze 2 minuty powinny styknąć. Gdy dojdziesz do 20 minut, idziemy dalej.

    2. Rozluźnienie. Metod na rozluźnienie jest od licha i ciut ciut, głównie opartych na wizualizacji i koncentracji (np. fajna metoda opisana jest w książce Dwanaście stopni do oświecenia Regardie). Z czasem i tak będziesz robić to automatycznie. PAMIĘTAJ O KONCENTRACJI! Jak się już rozluźnisz możesz spróbować skupić się na oddechu.

    Dołączamy ćwiczenia oddechowe:

    -koncentracja na oddechu i zmiany jego rytmu,

    -mantry.

    Dorzućmy trening koncentracji i wizualizacji:

    - Wyobrażamy sobie jakiś prosty, mały przedmiot i skupiamy na nim uwagę. Obraz utrzymujemy jak najdłużej się da.

    - Wizualizacja. Staramy się z wizualizować jakiś przedmiot. Można zacząć od figur geometrycznych, później dodawać ruch czy więcej elementów. Oczywiście obraz ma być też utrzymany jak najdłużej w porządnej "formie". Spróbujcie dodać też inne zmysły.

    - Koncentracja na przediocie przy otwartych oczach. Myślami staramy się nie błądzić, choć jak się zdarzy, to nie panikujemy i się nie wkurzamy. Ze spokojem wróćcie do obiektu koncentracji. Na czym ćwiczyć? Może to być wszystko:

    płomień świeczki,

    plama na ścianie,

    kamień,

    główka z klocków lego [jak ktoś je jeszcze posiada],

    ... resztę wymyśl sam.

    3.Sen-> zapisujcie wszystkie sny. Z czasem staną się wyraźniejsze itd itp. Spróbujcie manipulować snami poprzez afirmacje czy sigile.

    4.Skupienie przy codziennych czynnościach. Świadomość jest przydatną rzeczą.

    5.Wzmocnienie woli- wybierz np. słowo, którego często używasz i wyłącz je z użytku na jakiś czas (tydzień, miesiąc... chyba dłużej nie ma sensu). Tak samo można wyrzekać się jakiś potraw. Tutaj jest dosyć sporo możliwości. Żeby dodać "mocy", można dołączyć przysięgi, np. przez tydzień nie będę drapał się po głowie (totalnie abstrakcyjny przykład).

    6. Elementy prób praktycznych- np. sigile, rytuały odpędzające... itd itp. (efekty i spostrzeżenia zapisujemy).

    ad3. Sny zapisuj zaraz po przebudzeniu w specjalnie przygotowanym dzienniku.

    A) Mile przyjmuję uwagi

    B) Nie bój się pytać
    Ostatnio edytowane przez Kobalt60 ; 23-04-2013 o 12:47

  2. The Following 8 Users Say Thank You to Kobalt60 For This Useful Post:

    Baltazar (16-11-2012), Elvamer (18-08-2013), Karpik (30-05-2013), Kathos (07-04-2014), Mona Moon (01-09-2015), Trida (23-12-2013)

  3. #2
    ......................... Awatar Czarli
    Dołączył
    24-11-2011
    Przegląda
    Tu i Tam
    Wiek
    38
    Posty
    413
    Wpisów
    2
    Podziękował/a
    24
    Podziękowano 17 razy
    Siła reputacji
    121

    Domyślnie

    1. Wytrzymanie leząc bez ruchu, pokonując wszystkie chęci podrapania się czy przewrócenia na drugi bok. Dla osób zajmujących się medytacją brzmi to jak banał. Może i jest to banał ale najpierw trzeba to opanować.

    Znaleźć wygodną pozycję, zamknijcie oczy i skupcie się na swoim ciele. Obserwujcie je. Nie pozwólcie myślą zbytnio błądzić bo nie o to chodzi. Ciekawe ilu zaśnie. Na początek z 2 minuty powinny styknąć. Z czasem tak z 20 minut powinno się wytrzymać
    Na początku pomaga wytworzenie sobie nic nie znaczącego obrazu, później już nie będzie potrzebny.
    A jeżeli chodzi o czas, to nie powinien w tym momencie istnieć.
    nie wiem

  4. #3
    Zbanowany
    Dołączył
    01-05-2009
    Przegląda
    okolice Świdnicy
    Posty
    2,207
    Podziękował/a
    964
    Podziękowano 796 razy
    Siła reputacji
    0

    Domyślnie

    - hmm... ciekawe, dlaczego to mi coś przypomina i z "mojej drogi" ?... :|)

  5. #4
    Awatar Kobalt60
    Dołączył
    13-11-2012
    Przegląda
    się w lustrze
    Posty
    1,860
    Wpisów
    13
    Podziękował/a
    42
    Podziękowano 213 razy
    Siła reputacji
    36424260

    Domyślnie

    Nie wiem?

    Może podczas któregoś ćwiczenia utożsamiłeś się z obiektem koncentracji i do dzisiaj Ci się wydaje, że Cię nie ma? :)

    Nie odpowiem Ci na to pytanie :)
    Ostatnio edytowane przez Kobalt60 ; 21-11-2012 o 16:49
    PannaDorotka likes this.

  6. #5
    Zbanowany
    Dołączył
    01-05-2009
    Przegląda
    okolice Świdnicy
    Posty
    2,207
    Podziękował/a
    964
    Podziękowano 796 razy
    Siła reputacji
    0

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Adam1989 Zobacz posta
    Nie wiem?

    Może podczas któregoś ćwiczenia utożsamiłeś się z obiektem koncentracji i do dzisiaj Ci się wydaje, że Cię nie ma? :)

    Nie odpowiem Ci na to pytanie :)
    - ale nie... ;) wcale nie wydaje mi się ze mnie nie ma, jak najbardziej Jestem, tylko już wiem na pewno że był/jest we mnie "cień" na który trzeba uważać... jak i "Wyższe JA", czyste od t'ego "cienia"... ;)^

  7. #6
    Awatar Kobalt60
    Dołączył
    13-11-2012
    Przegląda
    się w lustrze
    Posty
    1,860
    Wpisów
    13
    Podziękował/a
    42
    Podziękowano 213 razy
    Siła reputacji
    36424260

    Domyślnie

    - ale nie... ;) wcale nie wydaje mi się ze mnie nie ma, jak najbardziej Jestem, tylko już wiem na pewno że był/jest we mnie "cień" na który trzeba uważać... jak i "Wyższe JA", czyste od t'ego "cienia"... ;)^
    Spoko w takim razie jestem z Tobą. Chcesz się jeszcze czymś podzielić? :)
    infedro likes this.

  8. #7
    Zbanowany
    Dołączył
    01-05-2009
    Przegląda
    okolice Świdnicy
    Posty
    2,207
    Podziękował/a
    964
    Podziękowano 796 razy
    Siła reputacji
    0

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Adam1989 Zobacz posta
    Spoko w takim razie jestem z Tobą.
    - Chcesz się jeszcze czymś podzielić? :)
    - hmm... daj czasa do namysła/muszę przetrawić/... ;))^


    ---pozdrawiam... infedro :)


    Edit...
    - hmm... jakoś odnoszę wrażenie że opisałeś zaledwie "pół drogi" mój drogi... :)^
    Ostatnio edytowane przez infedro ; 12-01-2013 o 21:06

  9. #8
    Zbanowany
    Dołączył
    25-06-2011
    Posty
    451
    Podziękował/a
    25
    Podziękowano 67 razy
    Siła reputacji
    0

    Domyślnie

    jest jeszcze kilka w pelni opracowanych i gotowych planow treningowych z ktorymi warto sie zapoznac
    Liber MMM
    Liber E vel Exercitiorum

    inne warte uwagi
    Liber III vel Jugorum - trening samokontroli wraz z komentarzem
    Liber KKK - dosc ogolny zarys planu treningowego roznych rodzaji technik magicznych
    archiwum strony acheront.net - bardz dobry zbior wielu rodzaju cwiczen
    Ostatnio edytowane przez Nazwa użytkownika1 ; 01-10-2013 o 12:26
    Kobalt60, Karpik and Scanlon like this.

  10. Użytkownicy którzy podziękowali Nazwa użytkownika1 za ten post:

    Karpik (30-05-2013)

  11. #9
    pideha
    Guest

    Domyślnie

    3.Sen-> zapisujcie wszystkie sny. Z czasem staną się wyraźniejsze itd itp. Spróbujcie manipulować snami poprzez afirmacje czy sigile.

    jak można manipulować snem przez afirmacje?

    i od kiedy zacząć zapisywać te sny?

    czy jak się rozluźniasz pojawiają Ci się jakieś myśli? na zasadzie przypływają i odpływają? czy muszę być "bezmyslna"?:)
    Cytat Zamieszczone przez Adam1989 Zobacz posta
    Odzyskane z czeluści internetu (Serdeczne podziękowania dla PannyDorotki:) ) i lekko zmodyfikowane

    Trening dla osoby, która nie wie od czego zacząć przygodę z magią.

    Na początku do opanowania jest:

    1. Wytrzymanie leząc bez ruchu, pokonując wszystkie pragnienia podrapania się, czy przewrócenia na drugi bok. Dla osób zajmujących się medytacją brzmi to jak banał. Może i jest to banał, ale najpierw trzeba to opanować.

    Znajdźcie wygodną pozycję, zamknijcie oczy i skupcie się na swoim ciele. Obserwujcie je. Nie pozwólcie myślom zbytnio błądzić, bo nie o to chodzi. Ciekawe ilu zaśnie. Na początek ze 2 minuty powinny styknąć. Gdy dojdziesz do 20 minut, idziemy dalej.

    2. Rozluźnienie. Metod na rozluźnienie jest od licha i ciut ciut, głównie opartych na wizualizacji i koncentracji (np. fajna metoda opisana jest w książce Dwanaście stopni do oświecenia Regardie). Z czasem i tak będziesz robić to automatycznie. PAMIĘTAJ O KONCENTRACJI! Jak się już rozluźnisz możesz spróbować skupić się na oddechu.

    Dołączamy ćwiczenia oddechowe:

    -koncentracja na oddechu i zmiany jego rytmu,

    -mantry.

    Dorzućmy trening koncentracji i wizualizacji:

    - Wyobrażamy sobie jakiś prosty, mały przedmiot i skupiamy na nim uwagę. Obraz utrzymujemy jak najdłużej się da.

    - Wizualizacja. Staramy się z wizualizować jakiś przedmiot. Można zacząć od figur geometrycznych, później dodawać ruch czy więcej elementów. Oczywiście obraz ma być też utrzymany jak najdłużej w porządnej "formie". Spróbujcie dodać też inne zmysły.

    - Koncentracja na przediocie przy otwartych oczach. Myślami staramy się nie błądzić, choć jak się zdarzy, to nie panikujemy i się nie wkurzamy. Ze spokojem wróćcie do obiektu koncentracji. Na czym ćwiczyć? Może to być wszystko:

    płomień świeczki,

    plama na ścianie,

    kamień,

    główka z klocków lego [jak ktoś je jeszcze posiada],

    ... resztę wymyśl sam.

    3.Sen-> zapisujcie wszystkie sny. Z czasem staną się wyraźniejsze itd itp. Spróbujcie manipulować snami poprzez afirmacje czy sigile.

    4.Skupienie przy codziennych czynnościach. Świadomość jest przydatną rzeczą.

    5.Wzmocnienie woli- wybierz np. słowo, którego często używasz i wyłącz je z użytku na jakiś czas (tydzień, miesiąc... chyba dłużej nie ma sensu). Tak samo można wyrzekać się jakiś potraw. Tutaj jest dosyć sporo możliwości. Żeby dodać "mocy", można dołączyć przysięgi, np. przez tydzień nie będę drapał się po głowie (totalnie abstrakcyjny przykład).

    6. Elementy prób praktycznych- np. sigile, rytuały odpędzające... itd itp. (efekty i spostrzeżenia zapisujemy).

    ad3. Sny zapisuj zaraz po przebudzeniu w specjalnie przygotowanym dzienniku.

    A) Mile przyjmuję uwagi

    B) Nie bój się pytać
    Ostatnio edytowane przez Kobalt60 ; 07-08-2013 o 15:32

  12. #10
    Awatar Kobalt60
    Dołączył
    13-11-2012
    Przegląda
    się w lustrze
    Posty
    1,860
    Wpisów
    13
    Podziękował/a
    42
    Podziękowano 213 razy
    Siła reputacji
    36424260

    Domyślnie

    Nie snem, a snami ;>

    Poradziłbym Ci w tym miejscu, że masz kombinować i eksperymentować.

    Od kiedy zapisywać sny? Od zaraz

    Pożądany jest stan pustego umysłu, aczkolwiek myśli i tak się będą pojawiać

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne wątki

  1. Porady dla początkującego
    Przez Sparrow3344 w dziale Medytacja
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 02-01-2013, 11:25
  2. Doświadczenie początkującego
    Przez Gromtall w dziale Magia i systemy magiczne
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 25-02-2011, 17:03
  3. Kilka pytań początkującego
    Przez Enzis w dziale Archiwum Uzdrawiania i Medycyny naturalnej
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-01-2011, 19:35
  4. Kilka pytań od początkującego
    Przez Kenjiro w dziale Tarot
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 10-05-2010, 07:20
  5. Porady dla początkującego...
    Przez Sogaroth w dziale Demonologia
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 28-03-2010, 18:58

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265