Gość Cordeli Napisano 11 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2016 Witam, czy znacie może jakieś języki magiczne, których można by wykorzystywać w zaklęciach. Wiem jedynie o enochiańskim, futhrak (choć o nim nie wiem prawie nic), łacinie i tym jak przerosła mocą i tym, że podobno jawi się w zbiorowej świadomości jako język, który ma dużą siłę, grecki, hebrajski i chyba to wszystko. Chodzi mi głównie o przykłady takich języków i tego jak można je stosować i jak można się ich uczyć. Słyszałam też kiedyś o języku diabła - jako sztuczny język i pomieszanie, greckiego, hebrajskiego, łaciny, aramejskiego... ale o nim też za dużo nie wiem. Polecacie jakieś książki, które trochę mnie wyszkolą w tym temacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Perdo Napisano 21 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2016 (edytowane) Możesz używać w zaklęciach nawet zwykłego polskiego. Najlepiej jako rymowany wiersz. Futhark to nie język tylko nazwa alfabetu, jest tego kilka odmian-starszy, młodszy, futhork itp. Języki dla nich to oczywiście języki germańskie. Z innych języków stworzonych na potrzeby magiczne przypominam sobie język ouraniczny. Wybierz sobie najpierw jakiś jeden język, i szukaj. Dla enochiańskiego- casaubon Johna Dee, Magia enochiańska Lon Milo DuQette. Ale enochia raczej nie jest dla początkujących. Ouraniczny- jest tylko słownik na necie, możesz go wykorzystywać jak chcesz. Hebrajski- są lekcje hebrajskiego, gramatyki, słowniki, gematryczne kalkulatory, szukaj materiałów o magii kabalistycznej, bo i taką żydzi uprawiali. Ogólnie szukaj akademickich książek i artykułów na temat magii dawnych ludów które mówiły językiem który cię interesuje. Polecam na początek nauki nordycki, np tu https://notendur.hi.is/haukurth/norse/ ze względu na spokrewnienie z niemieckim i angielskim, więc brzmieniowo będzie ci łatwiej się tego nauczyć niż hebrajskiego gdzie nie ma samogłosek. Jeśli znasz angielski to znajdziesz dużo wartościowych materiałów na necie. Edytowane 21 Lipca 2016 przez Perdo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cordeli Napisano 22 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2016 Z angielskim nie ma najmniejszego problemu. Co do enochiańskiego to nie jestem bardzo przekonana i ogólnie co do całego tego systemu. Reszta za to brzmi interesująco, na pewno popatrzę, dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość User2 Napisano 22 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2016 Księga Świętej Magii Abramelina w sposób dosadny, lecz zarazem zwięzły i bardzo precyzyjny opisuje kwestię "języków magicznych" co słuszne a co nie. To co tam napisał w omawianym tu temacie stanowi podstawę mych czynów w magii wysokiej. W tej chwili dokładnie nie pamiętam, w którym miejscu opisuje tą kwestię, lecz wydaje mi się, iż gdzieś w rozdziale drugim. Niezależnie od tego czy chcesz tylko o językach się dowiedzieć czy nie, to polecam całość do zaznajomienia się ja sam mi się nie chce bezmyślnie powielać to co on w bardzo ładnym języku ocenił i wyjaśnił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakub_K Napisano 12 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2017 Myślę, że warto korzystać z poszukiwań poetyckich pierwszych letrystów. Polecam bardzo ciekawe koncepcje Isidore'a Isou. Te specyficzne wiersze (lettrie) jako konstrukcje czysto formalne, oderwane od semantycznych kontekstów, pod wieloma względami przypominają pierwotne zaklęcia. Z mojej perspektywy usadowienie dźwięku w konkretnej emocji posiada ogromny walor w pracy ze Sztuką. Można dzięki temu uzyskać ten pierwotny udział w dziele tworzenia, czy choćby wyznaczania (lub przekraczania) granic pomiędzy światem zjawisk, a światem pojęć (nie bez powodu w biblijnym hebrajskim na określenie języka, a jednocześnie słów takich jak granica, używa się tego samego słowa - Safah), co - toutes proportions gardees - Adam podczas wykonywania zadania nazwania otaczającej go rzeczywistości. Przy pracy nad językiem magicznym warto ponadto zapoznać się z dorobkiem i koncepcjami takich artystów jak np. Bob Cobbing, czy Henri Chopin. Długo by zresztą opowiadać, wystarczy rzucić okiem: https://youtu.be/RlbO5mhMF4Q Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.