Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Wątek: Co działa podobnie (w skutkach) do medytacji transcendentalnej (TM) ?

  1. #1
    Zbanowany Awatar Gapcio
    Dołączył
    17-09-2009
    Posty
    192
    Podziękował/a
    9
    Podziękowano 9 razy
    Siła reputacji
    0

    Domyślnie Co działa podobnie (w skutkach) do medytacji transcendentalnej (TM) ?

    Co działa podobnie (w skutkach) do medytacji transcendentalnej (TM) ? (może jakieś inne medytacje, asany, ćwiczenia....itp.)

  2. #2

    Dołączył
    21-08-2011
    Posty
    29
    Podziękował/a
    0
    Podziękowano 4 razy
    Siła reputacji
    1

    Domyślnie Medytacja z mantrą

    Medytacja oddechowa z mantrą działa podobnie do TM zresztą ogólnie jest ona podobna do TM.

  3. #3
    Zbanowany Awatar Gapcio
    Dołączył
    17-09-2009
    Posty
    192
    Podziękował/a
    9
    Podziękowano 9 razy
    Siła reputacji
    0

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Dragon2 Zobacz posta
    Medytacja oddechowa z mantrą działa podobnie do TM zresztą ogólnie jest ona podobna do TM.
    TM to medytacja z manrą, a nie podobna (z tego co wiem). Jak widzisz jakieś róznice to może opisz (napewno dam punkcik jak post będzie pomocny)

  4. #4

    Dołączył
    21-08-2011
    Posty
    29
    Podziękował/a
    0
    Podziękowano 4 razy
    Siła reputacji
    1

    Domyślnie Medytacja oddechowa z mantrą

    Cytat Zamieszczone przez Gapcio Zobacz posta
    TM to medytacja z manrą, a nie podobna (z tego co wiem).
    Owszem TM to medytacja z mantrą, którą otrzymujesz w czasie inicjacji i uczysz się jej używać jednak w TM skupiasz się na brzmieniu mantry stopniowo ją wysubtelniając - nie łaczysz jej z oddechem.

    Cytat Zamieszczone przez Gapcio Zobacz posta
    Jak widzisz jakieś róznice to może opisz (napewno dam punkcik jak post będzie pomocny)
    Medytacje oddechowe z mantrą/dźwiękiem różnią się jeśli chodzi o techniczne wykonanie od TM zaczyna się tu podobnie jak w TM od przyjęcia wygodnej pozycji z wyprostowanym kręgosłupem, zamknięcia oczu i zrelaksowania ciała. Następnie zaczynamy obserwować oddech i pozwalamy mu się uspokoić po czym obserwując oddech łączymy jego poszczególne fazy z wyobrażeniem dźwięku. Nie używamy tu indywidualnej mantry otrzymanej w trakcie inicjacji jak w TM tylko ogólnej mantry lub wyobrażenia jakiegoś dźwięku. W niektórych tradycjach Hinduskich używa się często dźwięku SO HAM - na wdechu myślimy o dźwięku SO podczas wydechu o dźwięku HAM. W róznych tradycjach używa się wyobrażenia różnych mantr zależnie od celu - ważne aby dźwięk był relaksujący i w ten sposób medytuje się pogłębiając wyciszenie. Jak widzisz technika wykonania tych medytacji różni się trochę od TM, ale działanie jest podobne.

  5. Użytkownicy którzy podziękowali Dragon2 za ten post:

    Gapcio (24-08-2011)

  6. #5
    Zbanowany Awatar Gapcio
    Dołączył
    17-09-2009
    Posty
    192
    Podziękował/a
    9
    Podziękowano 9 razy
    Siła reputacji
    0

    Domyślnie

    Dzięki. Medytacja którą ja praktykowałem podobna jest raczej do medytacji z mantrą. Ucząc mnie ktoś mi tłumaczył że to TM, ... no nic. Dzięki za wyjaśnienie...A możesz podać algorytm Medytaji Transcendentalnej - TM, w podpunktach ? (Mam już fajną mantre, która na mnie dobrze działa to może też sie sprawdzi z prawidłowo wykonywaną medytacją transcendentalną) ... Pozdrawiam

    Ps.
    U Was też taki upał ? (29 stopni to jeszcze nic, ale niema czym oddychać)

  7. #6

    Dołączył
    21-08-2011
    Posty
    29
    Podziękował/a
    0
    Podziękowano 4 razy
    Siła reputacji
    1

    Domyślnie TM

    Wzorzec do medytacji Transcendentalenej otrzymuje się podczas inicjacji tam słyszysz brzmienie mantry, poznajesz sposób jej wysubtelniania itd. Bez tego raczej się nie da wytłumaczyć techniki tak, aby ktoś ją dał rady poprawnie zastosować, w technice odwołujesz się do doświadczenia jakie zdobyłeś w trakcie inicjacji. W medytacji łączenia mantry z oddechem rozwijasz doświadczenie samodzielnie do tej drugiej medytacji zamieszczam instrukcję z której sam przed laty się uczyłem
    Opis pochodzący od Micka Daytona z ksiązki "Umysłowa Kontrola CHI":

    „Spróbuj następującej koncentracji. Myśl o oddychaniu. Twoje oddychanie nie musi być regulowane – możesz oddychać normalnie. Z każdym wdechem myśl „in”, a z każdym wydechem „out”. Nie wypowiadaj tych słów, ale myśl o ich brzmieniu. Myśl innnnnnnnn, ouououououou /dźwięk „t” może być zbyt szorstki i czasami łatwiej jest myśleć tylko „ou”/. Kiedy to wykonujesz utrzymuj całkowity relaks, koncentrując się tylko na oddychaniu.
    Twoja podświadomość pozwala aby inne myśli wchodziły do twojego umysłu. Wykonuj to ćwiczenie przez dziesięć lub piętnaście minut i zobacz, które myśli dopuszcza do siebie twój umysł. Wyobraź sobie te myśli jako chmury na niebie. Nie możesz zatrzymać ich przesuwania się, ale możesz na nie spoglądać i myśleć o ich przemijaniu. Nie staraj się kontrolować tych myśli. Pozwól po prostu, aby twoja podświadomość wędrowała.
    Taka sesja koncentracyjna obniża zawartość kwasu mlekowego w twoim ciele. Kwas mlekowy powstaje podczas zmęczenia organizmu. W czasie snu jego zawartość znacznie się obniża. Dzięki wolnej koncentracji możesz poczuć się tak odświeżony, jakbyś się na pewien czas zdrzemnął.
    Nawyk dobrej koncentracji powinieneś rozpocząć już dzisiaj, poświęcając na to dziesięć do piętnastu minut.”

  8. #7

    Dołączył
    21-08-2011
    Posty
    29
    Podziękował/a
    0
    Podziękowano 4 razy
    Siła reputacji
    1

    Domyślnie

    Tu jest doskonały opis medytacji z mantrą pochodzący z książki "Pierwsze kroki w świadomy sen" Janusz konrad Jędrzejczyk
    "Medytacja z Mantrą

    Siadamy wygodnie z wyprostowanym kręgosłupem. Zamykamy oczy, po czym dokładnie rozluźniamy ciało od głowy aż do stóp. Po rozluźnieniu ciała obserwujemy je relaksując się. Gdy czujemy się już spokojni i zrelaksowani, kierujemy uwagę na oddech czyniąc go łagodnym, miękkim i naturalnym. Relaksując się obserwujemy go przez pewien czas nie wpływając jednak na niego. Uświadamiamy sobie fazy wdechu, szczytu oddechu, wydechu i naturalnego bezdechu. Gdy już jesteśmy w pełni zrelaksowani i świadomi tych faz łagodnie łączymy z nimi wyobrażenia dźwięku. Na wdechu myślimy o brzmieniu dźwięku OM, między wdechem a wydechem o brzmieniu dźwięku TAT, zaś na wydechu o brzmieniu dźwięku SAT. Długość dźwięku dobrana jest tak, by w naturalny sposób mieściła w odpowiedniej fazie oddechu. OM dźwięczne na wdechu cichnie przy końcu, a wtedy pojawia się krótkie TAT i na wydechu długie, łagodne SAT. Bezdech jest trwaniem w ciszy. Dźwięk nie może być dłuższy niż faza oddechowa i nie może prowadzić do przedłużania którejś z faz, lecz w naturalny sposób w niej się mieścić. W ten sposób cała mantra uzyskuje pewien naturalny wewnętrzny rytm. W trakcie ćwiczenia wysubtelniamy brzmienie mantry, aby pogłębić relaks.

    W czasie medytacji mantra wprowadza nas w głębokie stany umysłu, czego przejawem jest zmiana sposobu brzmienia mantry oraz stanu umysłu do czego należy się dostosować. Zmienia się wtedy cała nasza percepcja. W końcu mantra wprowadza nas w stan głębokiego wyciszenia i zanika. To również należy zaakceptować i nie próbować przywołać brzmienia mantry, lecz pozostać zrelaksowanym w tym wyciszonym stanie tak długo jak możemy, po czym łagodnie otwieramy oczy i starając się utrzymać ten stan wykonujemy naszą zwykłą aktywność, lecz w sposób łagodny i wyciszony.

    Gdy mantra wprowadza nas w głębszy stan umysłu, zmienia naszą percepcję i jeśli poddamy się temu to, mimo iż możemy odbierać bardzo wyraźnie bodźce z otoczenia, nie wpływa to w żaden sposób na naszą medytację, dając nam tym samym doświadczenie właściwego stosunku do bodźców z zewnątrz. Niekiedy nasz umysł bywa rozproszony, tak iż mamy kłopoty z utrzymaniem uwagi na mantrze w pierwszej fazie medytacji zanim wprowadzi nas ona w stan transcendentalny. Spostrzegamy wtedy, że umysł podąża za jakąś myślą, nie za mantrą. Relaksujemy się wtedy i powracamy łagodnie do mantry ucząc się w ten sposób właściwego, bezstresowego podejścia do problemów. Z tych względów ta mantra jest bardzo cenna w naszym życiu. Ponadto samo brzmienie mantry wytwarza w nas pewne właściwe nastawienie emocjonalne, nie tylko ułatwiające i pogłębiające relaks, ale pomagające radzić sobie w codziennym życiu."

  9. #8
    ładne ziółko Awatar peyotl
    Dołączył
    17-01-2011
    Posty
    487
    Podziękował/a
    31
    Podziękowano 89 razy
    Siła reputacji
    108

    Domyślnie

    ja to tylko zapytam , bo chyba to jest najistotniejsze? jaki jest cel stosowania tych medytacji i tych mantr, co przez to usiłujesz osiągnąć?
    Witaj "awatarze"
    Zaśpiewaj mi zwrotkę ze swej ulubionej piosenki, Kręcisz się i wiercisz
    Ale jesteś uwięziony w świetle, Wszystkie kierunki są niewłaściwe

  10. #9

    Dołączył
    21-08-2011
    Posty
    29
    Podziękował/a
    0
    Podziękowano 4 razy
    Siła reputacji
    1

    Domyślnie

    Spróbuj a się przekonasz :-) Ta forma medytacji pozwala szybko wypocząć, daje spokój zrównoważenie i stabilność umysłu a to jest najważniejsze. Ponadto daje wiele innych korzyści jak np. świadome sny i wiele wiele innych

  11. #10
    ładne ziółko Awatar peyotl
    Dołączył
    17-01-2011
    Posty
    487
    Podziękował/a
    31
    Podziękowano 89 razy
    Siła reputacji
    108

    Domyślnie

    aha, ale wiesz Ja nie wiem czy to jest bezpieczne tak samemu próbowac, a do tej pory nie spotkałam mistrza na tyle dojrzałego duchowo abym mogła mu zaufać.
    poza tym czy dla samego OOBE czy LD warto się decydować na medytacje i mantrowanie. Akurat na stabilność umysłu to nie narzekam, a wypoczywanie jest moim hobby. Jeśli chodzi o spokój to już trudno przewidziec co będzie za chwilę, więc nawet nie biorę tego pod uwagę. Czy mantra przyspiesza jakoś Twoim zdaniem jakis stan z tych które wymieniłeś, a co masz na myśli pisząc "korzyści". Chętnie zapoznałabym się z tym punktem widzenia lub odniesienia.
    Witaj "awatarze"
    Zaśpiewaj mi zwrotkę ze swej ulubionej piosenki, Kręcisz się i wiercisz
    Ale jesteś uwięziony w świetle, Wszystkie kierunki są niewłaściwe

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne wątki

  1. jak wejśc w stan medytacji
    Przez ewwa w dziale Medytacja
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 05-11-2011, 17:04
  2. Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 18-07-2011, 08:43
  3. Mata do medytacji
    Przez Cubuk w dziale Medytacja
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-05-2010, 11:10
  4. Podczas medytacji....
    Przez montero w dziale Energia
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-04-2010, 19:22
  5. Sposoby medytacji.
    Przez Chanti w dziale Medytacja
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 29-08-2009, 15:26

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223